Welkom piraten liefhebber, maak een account of login voor meer info!!

soort kabel ontvangst/zenden

Reactie plaatsen | vorige bericht | volgend bericht | terug naar overzicht | Laatste gelezen reactie |
 7577 x bekeken Door airwolf190674 30 Oct 12:44
Hallo,

Ik heb onlangs een 4x6 meter kokermast aangeschaft, met een 6 meter dikwandige topbuis.

Daarin wil ik een J-stick hebben (die ik nog nieuw heb hangen) en later een richter.

De mast gaat eerst dienen voor ontvangst, en later wellicht als zendmast.

Ik wil er graag een coax kabel in hebben, die zowel geschikt is voor ontvangst als om mee te zenden (max 1000 watt ).

Nou heb ik goede verhalen gehoord over de Ecoflex 15 plus. Is die geschikt voor een uitschuif mast (kokermast) waarbij deze in ingeschoven positie in grote opgerolde bogen naast huis komt te liggen. Ingeschoven is de mast pakweg 10/11 meter.

Uitgeschoven zal hij pakweg 25/26 meter zijn. De hoofdkabel (want er moet maar 1 kabel in de mast) moet 40 meter zijn, om ruim in huis te komen. In huis moet hij gesplitst worden naar 2 radio ontvangers, die beide aan de achterzeide een IEC Male aansluiting hebben. Er moet dus een IEC Female op.

Is daar een adapter voor? Om van Ecoflex 15 plus naar een IEC Female te gaan? In huis moet er dus een splitter/switch komen, die het mogelijk maakt om ontvangst via de mast te hebben op de ontvanger in de huiskamer en op de ontvanger op zolder. Deze switch of splitter, moet het ontvangst signaal verdelen.

Is zo iets mogelijk en wat moet ik dan hebben? Ik heb 50 meter Ecoflex 15 Plus kabel nodig. 40 meter voor de mast in uitgeschoven stand naar in huis, en daar nog 10 meter naar de ontvanger. En 10 meter naar boven, naar de zolder waar de 2e ontvanger staat.

Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt voor het meedenken.


Deel via: Twitter | Facebook | LinkedIn | Volgen | Tip | Print |

Je hebt geen rechten om dit forum (verder) te lezen of bent niet ingelogd !!