Welkom piraten liefhebber, maak een account of login voor meer info!!

gamma match dipool wil niet 1:1

Reactie plaatsen | vorige bericht | volgend bericht | terug naar overzicht | Laatste gelezen reactie |
 1196 x bekeken Door wsmartens 04 Aug 18:53
Hallo,

Ik heb een 5 elements richtantenne gebouwd naar een ontwerp afkomstig van het forum hier. Als straler gebruik ik een zogenaamde gamma match dipool. Van deze dipool heb ik er 2 identieke exemplaren gebouwd. Na eerst wat problemen met de SWR te hebben gehad had ik na het omhoog schuiven van het gamma buisje 1 losse straler met boom zomaar 1:1. Dus ik dacht ik zet die in de 5 elements net zo en klaar is kees, maar niets was minder waar. In plaats van 21cm boven het blokje zat bij de 5 elm het blokje bij 24cm hoogte het beste. Toch bleef de SWR onacceptabel hoog, 1:1,6 50cm onder de antenne. Wat ik ook probeerde, beter wou het niet, dus ik denk dat de directors of reflector een negatieve invloed op de straler hebben. Hoe los ik dit op? Moet ik dir en ref misschien geisoleert van de boom monteren? Nylon bouten lijken me niet sterk genoeg. Wie heeft hier ervaring mee en voor mij de oplossing?

Groet, Willem

Deel via: Twitter | Facebook | LinkedIn | Volgen | Tip | Print |

Je hebt geen rechten om dit forum (verder) te lezen of bent niet ingelogd !!